وبلاگ

MFI Certified چیست ؟

اگر به دنبال خرید لوازم جانبی نظیر کابل‌های لایتنینگ و یا گیم‌پد برای دستگاه اپل خود باشید حتما با عبارت MFi Certified مواجه شده‌اید. احتمالا این موضوع را نیز متوجه شدید که این محصولات نسبت به مدل‌هایی که از این تاییدیه برخوردار نیستند، قیمت بالاتری دارند.

MFI Certified چیست ؟

بدون شک بسیاری از لوازم جانبی عرضه شده برای آیفون، آیپد و مک قیمت بالایی دارند اما این نباید باعث شود شما به سراغ کابل‌ها و لوازم جانبی فاقد تاییدیه و بسیار ارزان قیمت بروید چرا که ممکن است در آینده‌ای نزدیک هزینه‌ای بر روی دست شما بگذارند که آرزو می‌کردید بخشی از آن را همان ابتدا برای خرید یک کابل بهتر انجام می‌دادید!

اما چرا؟ خب چون آنها تاییدیه MFi Certified را ندارند. تاییدیه MFi (خلاصه شده سرواژه‌های Made for iPod) برای اولین بار در سال 2005 معرفی شد تا به کاربران اطمینان دهد پخش‌کننده چندرسانه‌ای آیپاد آنها با تمام لوازم جانبی و شارژرهای تولید شده توسط شرکت‌های ثالث معتبر نیز سازگاری دارد. در آن زمان بسیاری از وسایل نظیر ساعت‌های زنگ‌دار و خودروها به یک پورت 30 پین مجهز بودند. به منظور دریافت تاییدیه MFi و تبلیغات هر چه بهتر محصولات برای آیپاد، تولیدکنندگان باید محصولات خود را تحت آزمایش‌های مورد تایید اپل قرار می‌دادند. این آزمایش‌ها شامل فاکتورهای ایمنی مانند داغ شدن بیش از حد، دوام، سازگاری با دستگاه‌ها و قابلیت‌های کنترل صدا می‌شدند. اما این تمام ماجرا نبود، این کمپانی‌ها باید یک هزینه وفاداری را نیز به اپل پرداخت می‌کردند!

فرآیند دریافت تاییدیه MFi این روزها نیز تقریبا به همان شکل سابق باقی مانده است. تولیدکنندگان لوازم جانبی آیپد و آیفون خود شامل کابل‌های لایتنینگ، گیم‌پدها، دسته‌های بازی بلوتوث و موارد دیگر را تحت آزمایش‌های ایمنی مورد تایید اپل قرار داده و پس از پرداخت هزینه وفاداری، یک نشان Made for iPhone را بر روی بسته‌بندی محصولات خود دریافت می‌کنند. در نهایت کاربران لوازم جانبی MFi Certified را با اطمینان خریداری نموده، تولیدکنندگان قدرت مانور تبلیغاتی بیشتری پیدا می‌کنند و درآمد اپل نیز افزایش می‌یابد. هر کابل لایتنینگ یا هر وسیله جانبی دیگر دارای تاییدیه مذکور در واقع به یک چیپ اختصاصی مجهز است که دستگاه شما با کمک آن متوجه می‌شود این وسیله جانبی مطمئن و امن است.

 

چگونه بفهمیم شارژر یا وسیله جانبی خریداری شده از این استاندارد بهره می‌برد؟

ررسی اینکه لوازم جانبی اپل شما از تاییدیه MFi بهره می‌برند یا خیر، نسبتا آسان است. اگر بر روی بسته‌بندی محصول عبارت Made for iPhone یا Made for iPad را مشاهده کردید احتمالا از این استاندارد بهره می‌برند. اما اگر بسته‌بندی محصول را دور انداخته‌اید، حتما فیلم زیر را تماشا کنید 

برای تماشای فیلم روی لینک زیر کلیک کنید

MFI checking cable.mp4

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید