وبلاگ

فناوریِ شارژِ (PD (Power Delivery چیست؟

ظهورِ USB-C باعث ایجاد تغییرات شگفت‌انگیزی در زمینه‌ی شارژِ اسمارت‌فون‌ها شده‌است. هم سازندگانِ اسمارت‌فون‌ و هم شرکت‎های تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ در حال استفاده از این نسخه‌ی جدیدِ درگاهِ یو.اِس.بی، یعنی USB-C هستند. این فناوری به شما اجازه می‌دهد دستگاه‌های دیگری غیر از دستگاهِ مورداستفاده‌ی خود را نیز شارژ کنید. به عبارت دیگر، می‌توانید به سادگی گوشیِ خود را با شارژرِ لپ‌تاپ شارژ کنید، و برعکس! فناوریِ Power Delivery در واقع یک روشِ جدید برای شارژِ بسیار سریعِ دستگاهِ شماست، روشی که از کارآمدی و مقبولیّتِ بسیار بالایی نیز برخوردار است. 

شکستنِ قوانین!

فناوریِ شارژِ سریعِ شرکتِ Qualcomm  با نامِ Quick Charge 3.0 یکی از پیشرفت‌های غیرمنتظره در زمینه‌ی شارژِ سریعِ تلفنِ همراه بود. با استفاده از خطوطِ انتقالِ داده‌یِ متداولِ یو‌.اِس‌.بی، یعنی V-BUS، این فناوری قادر است تا حداکثر توانِ 18وات را به دستگاهِ موردنظر منتقل کند. البته، با این که گوشی‌های مجهز به فناوریِ شارژِ سریع با سرعتی بسیار بالا شارژ می‌شوند، ولی این فناوری از استانداردهای ایمنیِ USB، یعنی USB-IF، پیروی نمی‌کند. همچنین، فناوریِ شارژِ سریع تنها مخصوصِ دستگاه‌هایی است که مجهز به چیپ‌سِتِ Qualcomm هستند؛ در نتیجه، لپ‌تاپ‌ها عملاً نمی‌توانند از قابلیت‌های آن بهره ببرند. از سویِ دیگر، فناوریِ Power Delivery قادر است حداکثرِ توانِ 100 وات را در اختیارِ مصرف‌کننده قرار دهد. همچنین، این فناوری تماماً با استانداردهای ایمنیِ USB هماهنگ است. به همین دلیل، با استفاده از فناوریِ شارژِ فوقِ سریعِ Power Delivery، قادر خواهیدبود دستگاه‌های بزرگتری مانند لپ‌تاپ، پهپاد(دِروُن-Drone)، و لوازمِ خانگیِ هوشمند را با ایمنی و سرعتِ بسیار بالا شارژ کنید.

نیرومند ولی بی‌خطر!

فناوریِ شارژِ Power Delivery به هیچ ابزار، لوازم و اتصالاتِ جانبیِ به‌خصوصی احتیاج ندارد. در نتیجه، برای مثال قادر خواهیدبود هاردِ اکسترنالِ بزرگی که برای بَک‌آپِ اطلاعاتِ خود استفاده می‌کنید (و اصولاً به یک منبعِ قدرتِ خارجی نیاز دارد) را مستقیماً و تنها با استفاده از یک کابل به لپ‌تاپِ خود وصل کنید، از آن استفاده کنید، و حتی سرعتِ انتقالِ داده‌ی بیشتری را نیز تجربه کنید! یا این که می‌توانید همزمان با انتقالِ داده‌های هاردِ اکسترنالِ خود، گوشیِ موبایلتان را هم شارژِ کنید، بدون این که اختلالی در فرآیندهای جاری رخ دهد. علاوه بر اینها، فناوریِ شارژِ فوق‌سریعِ Power Delivery به شما این قابلیت را می‌دهد که نحوه‌ی مصرفِ برق و نحوه‌ی شارژ شدنِ دستگاهِ مرتبط به لپ‌تاپ، کامپیوتر و غیره را مدیریت و بهینه‌سازی کنید، به نحوی که دستگاهِ موردنظرِ شما فقط به اندازه‌ای شارژ دریافت کند که برای فعالیتِ مشخص‌شده به آن نیاز دارد، نه بیشتر و نه کمتر! در نتیجه، هارد اکسترنالِ شما تنها زمانی که مشغولِ کار است از لپ‌تاپتان شارژ دریافت می‌کند.

فناوریِ Power Delivery هیچ حد و مرزی ندارد!

یکی از جالب‌ترین نکات در موردِ این فناوری این است که مسیر و جهتِ انتقالِ شارژ از یک دستگاه به دستگاهِ دیگر کاملاً قابل‌تغییر است. به زبانِ ساده، می‌توانید از یک پاور‌بانک برای شارژ کردنِ لپ‌تاپِ خود استفاده کنید؛ و همزمان با این کار، از لپ‌تاپ برای شارژ کردنِ اسمارت‌فونِ خود استفاده کنید؛ و در ادامه‌ی این زنجیره، حتی می‌توانید از گوشیِ خود برای شارژِ هِدستِ بلوتوث استفاده کنید!

قدرتمند ولی قابل‌‌کنترل!

یک اصل وجود دارد که همه‌ی ما در موردش با هم توافق داریم: قدرت و توانِ بالا تنها زمانی به درد می‌خورد که قادر به کنترل و تسلط بر آن باشید. همه‌ی ما خبرهای متعددی شنیده‌ایم در مورد گوشی‌هایی که از شدتِ حرارت ذوب شده‌اند، یا گوشی‌هایی که باتریشان منفجر شده‌است؛ این اتفاق به کابوسِ بسیاری از شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان تبدیل‌ شده‌است. فناوریِ Power Delivery راه‌حلی هوشمندانه ابداع کرده‌است که ترس از این‌گونه انفجارها را یکبار برای همیشه به پایان می‌رساند. علاوه بر آنچه قبلاً در مورد پیروی از استانداردهایِ ایمنیِ USB-IF گفته‌شد، این فناوری یک روشِ زیرکانه برای مدیریتِ میزانِ شارژِ انجام‌شده و مقدارِ قدرت و توانِ منتقل‌شده ابداع کرده‌است، که از طریقِ برقراریِ ارتباطِ جداگانه با هرکدام از سیستم‌های متصل‌شده به مدیریتِ این مسأله می‌پردازد. همچنین، مشکلِ کمبود و یا عدمِ سازگاری بینِ سیستم‌ها و دستگاه‌های گوناگون در زمینه‌ی انتقالِ قدرت را نیز حل کرده‌است، به نحوی که حالا حتی می‌توانید هدستِ خود را با استفاده از شارژِ لپ‌تاپ شارژ کنید!

رنامه‌هایی که برای آینده‌ی Power Delivery در نظر گرفته‌ایم!

مدت‌ها پیش به مشتریانِ خود قول داده‌بودیم که فعالیت‌های خود را با آخرین تغییرات و پیشرفت‌های دنیایِ فناوری هماهنگ کنیم. به همین دلیل است که در حالِ عرضه‌ی محصولاتِ بیشتری با استفاده از این فناوری هستیم. با عرضه‌ی شارژرِ S10، باور داریم که اولین گام  به سویِ آینده برداشته شده‌است؛ آینده‌ای که به توسعه‌ی بیشترِ این فناوری و فناوری‌های مرتبط با آن می‌انجامد.

منبع: www.cover4you.ir

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید